Blog personal - Mihai Grigorescu | Avem un pod stricat. Ce facem cu el?
15576
post-template-default,single,single-post,postid-15576,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-9.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

Avem un pod stricat. Ce facem cu el?

Se dă un drum naţional, DN1 să zicem şi un pod rutier peste un râu important, Mureş de exemplu, la ieşirea dintr-un oraş care face lăgătura cu un nod rutier important, fie ele Alba Iulia şi Sebeş. Podul este vechi şi necesită reparaţii capitale pentru că zilnic peste el trec mii de maşini. Ca urmare circulaţia peste pod trebuie închisă între 30 şi 45 de zile.

Se cere să se rezolve problema traficului rutier pe perioada reparaţiilor astfel încât să se evite blocajele şi autoturismele să-şi continue nestingherite drumul în timp util, pentru a nu apărea întârzieri în graficul companiilor de transport în comun, transport de bunuri şi mărfuri sau pentru a nu întârzia cetăţenii spre locurile de muncă.

Chiar dacă timp ar fi destul de mult pentru a căuta şi a implementa soluţiile optime, siguranţă dintre toate variantele posibile se vor alege cele mai puţin utile. Montarea unui pod de pontoane sau devierea traficului pe rute ocolitoare nu face altceva decât să agraveze situaţia şi aşa destul de neplăcută de a sta în coloană câte 40-50 de minute. Nu se poate ca să fie deviate TIRurile şi camioanele pe rute ce ocolesc 100 km, doar pentru că autorităţile nu sunt capabile să găsească soluţii convenabile.

Nu înţeleg de ce toţii banii pe care-i plătim pe taxele auto, rovignete, taxe de autostradă, amenzi şi impozite nu sunt investiţi în infrastructura ce ar trebui să ne asigure condiţii de trafic NORMALE. Atât vreau! Să ştiu că din banii mei s-au realizat X lucrări de infrastructură la drumul naţional X sau cutare pod peste Mureş şi să nu fiu nevoit să înjur guvernanţii şi autorităţile locale de câte ori merg sau vin de la Sebeş!

Aveţi mai jos două variante de deviere a traficului rutier în cazul a două poduri ce trebuiesc reparate. Primul video prezintă un caz dintr-o ţară mare aflată peste Atlantic, iar cel de al doilea prezintă o soluţie românească a unui caz similar.

Sper să nu ajungem să ne prindă primăvara pe podul de pontoane, pentru că oricât de avertizate ar fi autorităţile de condiţiile meteo din viitorul apropiat, mereu vor fi surprinse de venirea iernii!