Blog personal - Mihai Grigorescu | Cât valorează CFR Marfă?
15439
post-template-default,single,single-post,postid-15439,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-9.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

Cât valorează CFR Marfă?

Există în ţara asta niște indivizi care sunt total împotriva privatizărilor… De ce? Uite așa că de ce să aibă alții ceva ce a fost al tuturor… Mai bine să avem cu toții un mare nimic…

Eu unul sunt PRO privatizări… CFR Marfă ar putea fi vândut și pe 1 $… dacă vânzători… adică actuala putere… ar putea impune niște clauze care să protejeze compania și elementul social care este strâns legat de ea. Clauze gen investiții de xxx milioane de euro în următorii 5 ani, cursuri de extra calificare pentru personal, taxă consistentă pentru utilizarea infrastructurii feroviare de stat ( CFR Infra ), si multe alte aspecte pe care cineva care trăieste de o viată in “sistem” cu sigurantă ar sti cum să le ridice.

Avantajele pe care le are statul in urma unei privatizări sunt:

  • Niste bani încasati pentru pachetul de 51%… fie ei mulți sau puțini.
  • Zero cheltuieli în viitor, deci milioane de euro care nu se mai duc în salarii, materii prime, investitii, etc.
  • Incasează de la privat impozite pentru salarii și impozite pe profit.
  • Incasează dividente pentru restul de 49% care ii rămane…

Dar dacă totusi ne place să gândim simplist vom face calcule precum un gog de pe gandul.info care zice așa:

– 1 tonă fier vechi = 220 Euro.

– 1 locomotivă = 100 tone.

– 1 vagon = 20 tone.

– CFR Marfă detine 900 locomotive și 39000 vagoane

– CFR preț de fier vechi = 191 mil. Euro

– Romania vinde compania cu 180 mil. Euro (800 mil. Lei)!

Eu ca să fiu și mai al dracu zic că CFR se vinde la preț de Mall in Bucuresti… Voi ce credeți? Caștigă sau nu statul din privatizare? Eu zic că da… pentru că management preformant nu suntem în stare să facem… si nu vom fi niciodată!

Ah… și dacă sunteți curioși cam cum merge CFR Marfă găsiți câteva date în imaginea e mai jos ( dar trebuie să corelați anii cu cei pe care GFR îi are în piața de transporturi feroviare )