Blog personal - Mihai Grigorescu | Cele mai bune avantaje ale notării gândurilor și sentimentelor
16483
post-template-default,single,single-post,postid-16483,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-9.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

Cele mai bune avantaje ale notării gândurilor și sentimentelor

Când vă simțiți rău, scrisul este ultimul lucru care vă vine în minte. Aveți diferite idei: să sunați un prieten, să vă certați cu partenerul dvs., să vă duceți câinele la plimbare sau să faceți yoga. Unele dintre aceste idei sunt destul de bune. Dar știați că scrierea lucrurilor a fost de asemenea utilă pentru depășirea gândurilor și sentimentelor negative?

Nu contează cu adevărat dacă puteți scrie sau nu. Nimeni nu se așteaptă ca tu să devii noul Hemingway. Doar stai și îți notezi gândurile, oricare ar fi acestea. Dacă o faci zilnic, se numește jurnalizare, o metodă pe care mulți psihoterapeuți o sugerează în timpul terapiei.

Ce îl face atât de util?

Se simte ca meditația
Cel mai frecvent tip de meditație se bazează pe conceptul de vairagya (detașare de gânduri și emoții). Trebuie să stai într-o poziție confortabilă, cu ochii închiși și corpul nemișcat. Apoi, veți permite ca gândurile și sentimentele să apară și să dispară fără a le provoca sau a le opri intenționat.

Pare mai ușor decât este.

În practică, meditația este o provocare uriașă pentru începători. Se atașează de un gând și o duc prea departe.

Scrierea este mult mai ușoară. Ai ceva de concentrat: procesul de scriere. Deci gândurile și emoțiile sunt pe fundal și le pui pe hârtie. Este posibil să rămâneți detașat atunci când scrieți gânduri și sentimente. Vă veți îmbunătăți la asta cu practica.

Scrierea te ajută să te descurci cu gândurile negative
De ce nu încercați să jurnalizați când încercați să depășiți gândurile negative? Vă poate ajuta să întrerupeți tiparul.

Odată ce intri în vârtejul gândirii negative, te consumă. Un gând duce la altul și, în curând, ai rămas atât slăbit încât nu poți vedea nicio ieșire din proasta situație. Ce face scrisul? Te ajută să vezi lucrurile fără să fii prea atașat.

Când scrii, problemele tind să pară mai puțin grave. Puteți acționa ca și cum ați scrie despre o altă persoană care are această problemă. Creați un personaj și scrieți. Observați. Ce poate face această persoană pentru a trece prin asta? Gândiți-vă la o soluție. Poate o poți implementa?

Practica te face un scriitor mai bun
Mulți oameni se luptă cu scrierea diferitelor lucruri, dar tot trebuie să o facă. Înainte de a începe să vă întrebați dacă este sigur să apelați la servicii de a vă ajuta în acest sens, de ce nu practicați un pic? Studenții, angajații și proprietarii de afaceri din toate industriile trebuie să exerseze scrierea.

Despre ce vei scrie? Gândurile și sentimentele voastre! Este cel mai simplu mod de a găsi inspirație, deoarece le ai întotdeauna.

În fiecare seară, înainte de a te culca, întreabă-te: Cum mă simt? Scrie orice îți vine în minte. Nu vă faceți griji pentru stil și formă. Doar scrie. După două săptămâni de practică, puteți evalua lucrurile pe care le-ați scris. Veți observa că vă îmbunătățiți deja. Puteți scrie mai repede, iar textul este mai ușor de citit și de înțeles. Imaginează-ți ce ani de practică ar face abilităților tale de scriere!

Scrierea îți stârnește visele
„Și dacă aș putea să renunț la tot și să încep de la zero?”

Acest gând sună prea înfricoșător, așa că îl vei abandona imediat ce apare. Sau te vei gândi la asta, dar vei simți că aberezi și te vei întoarce la trista realitate imediat ce ai terminat.

Când o luați ca prompt de scriere și exprimați cum vă simțiți, vă veți debloca gândurile și emoțiile cele mai profunde. Acest mic experiment te poate ajuta să îți dai seama ce vrei în viața ta. Într-un mod ciudat, acel text poate duce la acțiunea pe care trebuie să o întreprindeți.

Te ajută să vezi progresul
Dacă vedeți un terapeut, ei vă vor recomanda probabil să vă notați pe o coală sentimentele. Acest lucru se datorează faptului că gândurile și sentimentele sunt ușor de uitat. Dacă vă întrebați cum v-ați simțit luna trecută, vă va fi dificil să recreați impresiile. Dar când le vezi în scris, ai o dovadă.

Comparând scrierile în mod continuu, vedeți progresul pe care l-ați făcut în vindecare, inteligență, atenție sau orice altceva vă concentrați.

Scrierea este surprinzător de benefică!
Poate nu ai chef să scrii astăzi. Poate că nu ai mai scris nimic de la facultate. Dar știi ce? Va dura doar câteva minute. Tot ce ai nevoie este un caiet și un stilou. Puteți utiliza chiar și o aplicație de luare de notițe pe telefon.

Încercați să vă exprimați sentimentele și să scrieți astăzi cinci minute. Poate că va trebui să te forțezi să faci asta timp de câteva zile, dar fă-o. Nici nu vei observa cum practica se transformă într-o rutină. La un moment dat, îți vei da seama că nu te vei chinui să scrii. Dimpotrivă, te vei simți bine în timp ce o faci.