Blog personal - Mihai Grigorescu | Cinci motive pentru care energia solara este atat de apreciata in zilele noastre
15706
post-template-default,single,single-post,postid-15706,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-9.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive
panouri solare

Cinci motive pentru care energia solara este atat de apreciata in zilele noastre

Exista probabilitatea ca multi dintre voi sa cunoasteti numele Elon Musk, insa acest lucru nu este obligatoriu. Fondatorul unor mari companii care au schimbat piata globala, Elon Musk a pus deopotriva bazele companiilor SpaceX & Tesla Motors, cat si operatorului PayPal – sistemul de plati pe care il folosesc multe persoane in ziua de astazi pentru a efectua mai usor tranzactii in mediul online.

Cu toate acestea, in articolul de astazi vom evidentia o alta functie importanta a acestui antreprenor ingenios, respectiv cea de presedinte si principal actionar la o companie al carei activitate se invarte in jurul energiei solare. De la inceputurile sale, adica din anul 2008, si pana in ziua de astazi, pretul unei actiuni SolarCity a ajuns de la pragul de 8 dolari, pana la suma impresionanta de aproximativ 75 de dolari.  Impresionant, nu-i asa? Pornind de la aceasta evolutie, devine imposibil sa nu ne gandim la faptul ca acest antreprenor cunoaste cateva secrete importante, care de-a lungul timpului l-au urcat pe culmile succesului.

Dezvoltarea energiei solare cunoaste o crestere exponentiala. Interesant este faptul ca o companie al carui obiect de activitate este reprezentat de energia solara are capacitatea de a creste foarte repede si de a se extinde in doar cativa ani. Dupa modelul lui SolarCity, compania care in momentul de fata se bucura de un numar imens al clientilor, respectiv 80.000, cresterea clientelei se asteapta sa depaseasca pragul zecilor si sutelor de mii, ajungand la circa un milion de clienti noi.

Dupa spusele specialistilor, in cel mult 20 de ani omenirea si-ar putea atinge unul dintre obiectivele principale, si anume acela de a deveni independenta din perspectiva energetica. Acest lucru nu inseamna altceva decat o investitie suprema in tehnologiile care se bazeaza pe energia solara si pe alte energii alternative, asa cum sunt performantele panouri fotovoltaice Voltech Energy. Iar daca in electronica performanta creste o data cu numarul de tranzistoare folosite, in energetica performantele cresc direct proportional cu numarul de celule solare inglobate intr-un panou.

Energia solara atrage atentia publicului general. Spre deosebire de restul tehnologiilor, panourile solare nu reprezinta sisteme care sa se adreseze unui anumit grup de proprietari. Fiecare persoana, in functie de posibilitatile financiare pe care le poseda, doreste sa investeasca in calitatea vietii sale, iar acest lucru este strans legat de locul in care traieste alaturi de cei dragi – casa.

Asadar, este foarte usor pentru o companie care evolueaza in acest domeniu sa ajunga pe placul consumatorilor, mai ales daca apeleaza la niste instrumente inteligente de promovare, care o pot face cunoscuta in mediul online. Conform modelului SolarCity, cea mai buna metoda de promovare este cea a uneltelor Social Media, in momentul actual reach-ul companiei depasind 30.000 de like-uri pe Facebook. Cu o prezenta activa pe aceasta platforma de socializare, compania isi informeaza potentialii clienti asupra beneficiilor tehnologiilor lor, aducandu-le la cunostinta performantele panouri solare off – grid, dar si sistemele fotovoltaice.

Sistemele de panouri solare pot functiona in regim de leasing. O strategie care nu este tocmai familiara publicului romanesc, dar care pare a da roade din perspectiva antreprenorului Elon Musk. In momentul actual, tuturor oamenilor le este frica de suprematia pe care o are statul China, comertul acestei tari fiind intotdeauna gata sa propuna preturile cele mai avantajoase clientilor.

Cu toate acestea, el s-a gandit la o strategie care elimina pericolul competitei. Firma de panouri solare SolarCity ofera clientilor posibilitatea de a opta pentru sistemul clasic de leasing, asa cum se intampla in industria auto. Pur si simplu, operatorul instaleaza propriile sale panouri solare pe acoperisul unei locuinte, oferind proprietarilor contracte de leasing. Pe scurt, locatarul plateste pentru energia primita, nu investeste inca de la bun inceput in sistemul propriu – zis.

Schimbarea mentalitatii. Acesta este momentul prielnic pentru a va lansa in industria panourilor solare, pentru ca majoritatea oamenilor au tendinta de a trece de la mentalitatea pro combustibili fosili la energii alternative. In plus, tranzitiile incep sa fie sprijinite si de proiectele statului, oamenii aflati la putere oferind resurse financiare importante proprietarilor care doresc o schimbare din acest punct de vedere.

Nu exista un maxim al energiei solare. Spre deosebire de petrol, unde maximul se preconizeaza a fi atins in urmatoarele decenii, energia solara este inepuizabila, cel putin pana cand soarele va inceta sa arda. Iar acest lucru, desi este probabil, pare la ani lumina distanta. Un ultim argument destul de convingator, nu-i asa?