Blog personal - Mihai Grigorescu | Cine este de vina? Profesorul sau elevul?
16266
post-template-default,single,single-post,postid-16266,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-9.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

Cine este de vina? Profesorul sau elevul?

Exact aşa m-am gândit şi eu, ce legătura are geanta de piele cu elevul, care nu mai are pic de respect pentru profesorul său. Ei bine, ei confecţionează genţi sau poşete şi în acelaşi timp sunt implicaţi şi în activităţi de susţinere a comunităţii, gen donează 2% către Fundaţia Agapedia, pentru rechizite şi cărţi. În fine. Interesul lor este de a găsi un mod în care pot ajuta comunitatea. Lucru nobil, de altfel, dar nu sunt sigur că şi funcţionabil în tărişoara noastră. Nu ştiu când aţi trecut ultima dată prin şcoală, şi aici nu mă refer ca sponsori sau aducând rechizite, dar ar trebui să vedeţi comportamentul elevilor şi al profesorilor. Evident, din punctul de vedere al unui părinte. Elevi nesimţiţi şi profesori profitori. Deviez. Să trecem la lucrurile care vă interesează de fapt.

Deşi dificilă pentru mulţi profesori, sunt convins că următoarea metodă ar da ceva roade. În sensul că, profesorul trebuie să fie ceva mai mult decât tipii şi tipele care vin în faţa unui grup de elevi şi dau copy/paste dintr-o carte. Sinceri să fim, dar majoritatea aşa fac. Nu sunt în stare să îi facă pe copii să le pese de materia predată. Sunt mulţumiţi doar cu faptul că sunt cu o oră mai aproape de salariu. O altă treabă bună ar fi ca fiecare elev să fie analizat, întrebat, evaluat şi să se vadă la ce este el cel mai bun, la ce se pricepe să facă aproape instinctiv. Nu să i se predea 12 ani de fizică, matematică sau chimie şi să nu-i ajute cu nimic în viaţă.

Spre exemplu, elevul x are o bună capacitate de a deveni matematician. Foarte bine, atunci pe asta să ne axăm. Nu uităm de cultura generală, dar ne bazăm pe matematică. Asta-i place, asta face. Elevul y e mai dezvoltat pe partea umană, atunci bagă-i română, limbi străine şi psihologie şi las-o mai moale cu matematica. Totuşi, or să fie şi elevi de genul z care nu or să se regăsească nici la mate şi nici la română. Nicio problemă. Ce-i place? Desenul sau muzica? Foarte bine, atunci să înveţe despre desen, pictură şi muzică tot ce se poate, iar din matematică sau fizică să ia doar strictul necesar. Zic şi eu.