Blog personal - Mihai Grigorescu | Cum sa creezi un plan personal de fitness
16451
post-template-default,single,single-post,postid-16451,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-9.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive
Cum sa creezi un plan personal de fitness

Cum sa creezi un plan personal de fitness

Daca doresti sa devii mai puternic, mai rapid, sa pierzi din greutate sau pur si simplu sa iti imbunatatesti calitatea vietii, este indicat sa creezi un plan personal de fitness care sa te ajute, mai ales pe termen lung, sa iti imbunatatesti obiectivele. Exista mai multe tipuri de planuri posibile si cele mai multe includ un amestec de exercitii aerobice, de rezistenta si de flexibilitate. Evalueaza nivelul de fitness la care esti si creeaza un plan potirvit pentru tine, in functie de acesta.

Evalueaza-ti nivelul personal de fitness

Pentru asta, trebuie sa incepi cu elementele de baza. Faptul ca ai decis sa iti imbunatatesti calitatea vietii este un pas important, dar nu trebuie sa te arunci in acest proces inainte de a evalua care este nivelul tau personal de fitness. Pune-ti cateva intrebari simple: exista ceva care te opreste? Ai anumite probleme de sanatate? Echilibrul si puterea se diminueaza odata cu varsta. Acest lucru iti poate limita capacitatea de a face exercitii.

Testeaza-ti nivelul curent de fitness

Acest nivel personal se bazeaza pe patru lucruri: rezistenta cardiovasculara, puterea musculara, rezistenta musculara si flexibilitatea. Gandeste-te la un plan si stabileste obiectivele pe care le vei concretiza cu ajutorul aparatelor de fitness performante. Pentru a te incuraja, este bine sa sa planifici acest program personal de fitness in detaliu. Poti face acest lucru fie de unul singur, fie primind ajutor. Un plan structurat iti va permite, pe termen lung, sa iti stabilesti obiectivele si sa nu te abati de la traseu.  Este indicat sa scrii acest plan pe o hartie si sa stabilesti anumite intrebari specifice: Care sunt obiectivele mele? Ce vreau sa obtin urmand acest program de fitness? Este posibil? Fii cat mai exact in raspunsurile tale. De exemplu, doresti sa poti ajunge sa alergi aproximativ 30 de minute cam de patru ori pe saptamana sau doresti sa pierzi cam 7 kilograme intr-o luna? Doar spunand “Vreau sa fiu in forma” nu iti va seta imediat un obiectiv concret.

Cu cat esti mai specific, cu atat mai usor va fi pentru tine sa stii cand ti-ai indeplinit obiectivele.  Aseaza acest plan cat mai specific pe care l-ai scris pe foaie intr-un loc in care il vei vedea zilnic, cum ar fi pe biroul tau sau pe oglinda din baie.  Daca doresti, poti apela la ajutorul unui antrenor personal. Acestia sunt oameni experti in fitness care se vor asigura ca faci exercitiile in mod corespunzator.