Blog personal - Mihai Grigorescu | Google Search Console. Ce este si cum influenteaza strategia SEO?
15863
post-template-default,single,single-post,postid-15863,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-9.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive
strategii-de-seo

Google Search Console. Ce este si cum influenteaza strategia SEO?

In prezent, exista o multitudine de metode prin care poti verifica succesul site-ului tau web. Cei mai multi oameni aleg Google Analytics, cel mai popular instrument de monitorizare a site-ului. Instrumentele de monitorizare pentru promovare seo sunt destul de costisitoare, insa Google pune la dispozitie unul gratuit. Acesta este faimosul Google Search Console.

Ce este Google Search Console?

Potrivit reprezentantilor companiei, acest instrument pune la dispozitie rapoarte detaliate despre vizibilitatea paginilor web. In realitate, cu ajutorul lui poti face mult mai mult de atat pentru ca analizeaza toate cauzele care genereaza rezultatele respective: link-uri, erori, roboti samd. Pentru a accesa acest tool, trebuie sa te conectezi la cont si sa urmaresti pasii indicati acolo.

instrumente pentru promovarea seoAcesta este prevazut cu butonul Search Appearance, care este, de fapt, un meniu ce ofera detalii suplimentare despre site. Tot ce trebuie sa faci pentru a le identifica este sa accesezi butonul pentru informatii detaliate, ce se afla in dreptul fiecarui rezultat.

Sub butonul de Structured Data vei gasi numarul tuturor paginilor care au informatii atasate. In traducere, acestea sunt de fapt pagini precum cele de produse sau servicii, ce contin elemente specifice. In felul acesta, motoarele de cautare vor constientiza existenta categoriilor acolo unde este cazul. Pe deasupra, poti adauga rating-uri sau preturi pentru produsul tau, lucru ce va ridica si mai mult site-ul in ochii motorului.

Daca se intampla ca una dintre paginile tale sa nu aiba informatiile structurate in mod corespunzator, instrumentul Google Search Console te va anunta, subliniind cu rosu pagina respectiva. Le va sorta si le va ierarhiza, astfel inca sa iti apara mai intai cele care au probleme mai mari. Pentru a accesa adresa respectiva, trebuie sa apesi doar un singur click, care te va directiona exact acolo unde ai nevoie.

Rich Card – este instrumentul care ta ajuta sa fixezi erorile de natura structurala, pe care motorul de cautare le-a identificat in site-ul tau. Raportul realizat de acesta, subliniaza acele domenii pe care le-ai putea imbunatati si de pe urma carora ai putea beneficia din punct de vedere al promovarii seo.

Data Highlighter – este un instrument inclus in conceptul GSC ce furnizeaza informatii despre structura de date a site-ului tau, catre motorul de cautare. Il folosesti pentru a marca acele campuri de date de pe site, iar din acel moment motorul va face eforturi sa le prezinte intr-un mod cat mai atractiv, in rezultatele cautarilor sau in alte unelte, precum este cazul Google Knowledge Graph.

HTML Improvement – iti arata potentiale probleme pe care identificat, in timp ce iti analiza si indexa site-ul. In felul acesta, iti recomanda sa citesti raportul amanuntit pentru a identifica schimbarile pe care le poti face pentru a urca in rezultatele organice si pentru a oferi o experienta cat mai placuta utilizatorului.

Am vazut astfel ca exista multe variante prin care poti face promovare seo si iti poti optimiza site-ul pentru a urca din ce in ce mai sus in rezultate. Optimizarea seo va creste cu siguranta rata de click, iar eforturile tale nu vor ramane in zadar.