Blog personal - Mihai Grigorescu | Reguli de baza pentru crearea unui logo
15484
post-template-default,single,single-post,postid-15484,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-9.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive
logo design

Reguli de baza pentru crearea unui logo

Crearea unui logo este unul dintre cele mai dificile procese pentru un designer, deoarece acesta trebuie sa fie capabil sa gaseasca combinatia potrivita dintre simbolurile grafice si tipografice, care sunt capabile sa identifice o companie sau un produs, cu scopul de a se diferentia de concurentii sai de pe piata.

Designul nu se opreste la grafica, dar este nevoie de un studiu la nivel de comunicare, deoarece logo-ul ar trebui sa transmita un mesaj unic, sigur si precis, dar trebuie sa fie, de asemenea, original, compact si adaptabil.

Aici sunt cateva reguli de baza care va sugerez sa le urmati pentru a crea un logo eficient.

Proiectat in alb si negru

Alegerea de culori nu este importanta in primele etape de proiectare, intr-adevar, poate fi inselatoare.

Pentru a asigura o buna lizibilitate logo-ul in alb-negru este una dintre caracteristicile de baza pentru un logo de calitate. Marca trebuie sa fie recunoscuta in toate conditiile, chiar si in cazul de printuri alb-negru (de exemplu, in facsimil sau fotocopii).

La inceput, este mult mai important decat forma. Culorile pot fi alese intotdeauna mai tarziu, cu exceptia cazului in care acestea au fost deja indicate de catre client.

Ia tot timpul necesar

Crearea unui logo este un proces care poate dura saptamani (uneori chiar luni). Clientii au intotdeauna prea putin timp, dar in acest caz va trebui sa-l faci sa inteleaga ca urgenta nu aduce nimic bun. Incepe cu una sau mai multe schite pe hartie pana cand ajungi la alegerea finala, pana sa ajungi la final trebuie sa incerci si sa incerci din nou dupa fiecare etapa. Si intre o faza si alta este mai bine sa se ia o pauza si sa analizezi ceva timp pentru a vedea daca rezultatul este semnificativ, chiar si dupa zile intregi.

Lasa-te inspirat de galerii, dar nu exagera

Galeriile de logo-uri sunt resurse excelente in cazul in care vrei sa te inspiri sau sa discuti cu alti designeri, dar nu exagera. Linia de marcare intre inspiratia de la plagiat este foarte subtire si s-ar putea intampla sa fie afectata pana la punctul de a fi copiata fara sa aiba macar un sens si sa nu fie creativa.

Chiar daca clientul la solicitat, considera ca ar putea fi utilizat ca parte a unui sistem de identitate globala. Acest lucru conduce de obicei la dezvoltarea unui design mai relevant, facand logo-ul flexibil si adaptabil la orice context.