Blog personal - Mihai Grigorescu | Revizia auto: lucruri pe care le poti face pe cont propriu
15757
post-template-default,single,single-post,postid-15757,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-9.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive
revizie-auto-bucuresti

Revizia auto: lucruri pe care le poti face pe cont propriu

Fa-ti propria inspectie. Este o sarcina de baza, insa este imposibil sa nu descoperi ceva in neregula la o inspectie periodica. In primul rand, verifica daca toate luminile functioneaza propice. Apoi, un alt aspect pe care trebuie sa il iei lunar in calcul este presiunea aerului. Specialistii service-ului Delta Auto te sfatuiesc sa intri in posesia unui manometru de presiune a aerului pe care sa il pastrezi in compartimentul din bord, pentru orice caz. De asemenea, asigura-te ca anvelopele ruleaza corespunzator, lucru pe care il poti face cu ajutorul indicatorilor de uzura.

Invata sa analizezi lichidele. Chiar daca nu vei invata niciodata tehnica exacta pentru schimbarea antigelului, a lichidului de racire sau a celui de stergere, cel putin ar trebui sa inveti cum sa verifici nivelul acestor fluide. In unele cazuri poti vedea direct nivelul rezervorului, insa in alte situatii este nevoie sa urmaresti o anumita crestatura pentru a te asigura de faptul ca nivelul este optim. Chiar daca manualul autoturismului nu te ajuta prea mult in privinta nivelului optim de antigel sau a lichidului de transmisie, asta nu inseamna ca nu poti deschide capota pentru a verfica pe cont propriu aceasta caracteristica. In loc sa ramai fara, mai bine te asiguri ca faci adaugarile necesare sau ca il schimbi complet. Cel mai important: nu ignora scurgerile.

Controleaza cureaua de distributie. Multi oameni iti vor spune ca ea trebuie inlocuita cam la 60.000 mile parcurse, insa manualul este acela care iti va oferi o cifra cat mai apropiata de adevar. In cazul in care nu il poti gasi prin casa, atunci iti raman mai multe optiuni. Poti merge la un service pentru o revizie auto completa, solicitand sfaturi si in privinta curelei de distributie sau poti cauta in mediul online recomandari reale pentru tipul de vehicul pe care il detii. Cere-i mecanicului tau sa iti inspecteze centurile si sa le inlocuiasca la timp, in functie de kilometraj. Daca lui i se pare ca sunt uzate inainte de timp, ofera-i libertatea de la le inlocui inainte de a se rupe in trafic. Probabil nu stiai deja, insa cureaua deteriorata poate distruge si alte accesorii, ceea ce poate face reparatia mai scumpa.

Verifica uleiul si schimba-l in mod regulat. Stiind diferenta intre uleiul curat si cel patruns de impuritati poti spune daca este ceva in neregula cu motorul tau. E dificil de facut o recomandare universala referitoare la cat de des ar trebui sa schimbi uleiul, insa raspunsul se gaseste tot in manualul autoturismului.

Verifica bateria si curata contactele, daca este necesar. Cele mai multe baterii nu au nevoie de intretinere in zilele noastre, insa ar trebui sa stii unde le gasesti in ansamblul pentru a vedea daca exista scurgeri sau depuneri de minerale pe contacte. Daca exista, le poti curata cu ajutorul unei perii de curatare a bateriei.

Inlocuieste stergatoarele de parbriz. Cand parbrizul nu se mai sterge bine si devine dungat, atunci nu exista niciun motiv pentru care nu ar trebui sa inlocuiesti stergatoarele, mai ales ca sunt usor si ieftin de inlocuit. Vizibilitatea este importanta la volan, iar din aceasta cauza atentia noastra trebuie sa fie intotdeauna orientata catre stergatoare.

Inlocuieste filtrul de aer al motorului. Notiunile de baza referitoare la filtrul de aer al motorului pot fi mai complicate, in functie de modelul pe care il ai. Pentru toate, regula de aur este aceea de a-l inlocui cu regularitate. Daca este murdar, inlocuieste-l. De obicei el se murdareste mai repede in momentul in care esti un participant activ la trafic, efectuand trasee de lunga durata si conducand greutati semnificative.

Anvelope rotite, echilibrate si aliniate. Manualul iti spune de cate ori trebuie sa faci asta pentru a conduce lin, insa uneori procesul poate fi grabit de stilul de condus sau de calitatea propriu – zisa a anvelopelor.